Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace dítěte s poruchou autistického spektra
Mokrá, Lucie ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Filippová, Eva (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké jevy se objevují v komunikaci dítěte s poruchou autistického spekta a jaké změny nastanou v jeho komunikačním projevu v průběhu jednoho roku, během něhož byl chlapec třikrát nahráván na videokameru. Metodou našeho výzkumu je tedy případová studie, v níž se zaměřujeme na analýzu komunikačních projevů jednoho chlapce, a to ve všech jazykových rovinách. V teoretické části jsou zahrnuty informace o etiologii a diferenciaci poruch autististického spektra, diagnostice, ale také o léčbě a symptomech, z nichž se věnujeme především narušené komunikační schopnosti. V praktické části je obsažena analýza nahrávek, kdy každá analýza zahrnuje krátké shrnutí zaznamenaných jevů. Komplexní porovnání je zahrnuto v závěru práce. Klíčová slova: poruchy autistického spektra, atypický autismus, komunikace, narušená komunikační schopnost ve verbální i neverbální rovině, případová studie
Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy
Mazurová, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy" má za cíl prezentovat konkrétní proces integrace v běžné mateřské škole. Podává stručnou charakteristiku předškolního věku, vzdělávání v předškolním věku a postup integrace a podmínek s ní spojených. Teoretická část přináší pohled na vývoj dítěte v předškolním období, specifika předškolního vzdělávání a procesu integrace v České republice. Výzkumný projekt má za cíl zmapovat, jak integraci vnímají tři osoby, které se na integraci podílí. Jedná se o postoje matky chlapce, ředitelky školy a třídní učitelky, která tento školní rok chlapce vyučuje. Dále jsou zde uvedeny testy, které mají za cíl určit současnou školní zralost chlapce. K tomu byly využity diagnostické nástroje - Orientační grafický test školní zralosti (Jirásek, 1970), Pozorovací schéma k posuzování školní zralosti (Kondáš, 1984). Klíčová slova individuální integrace v mateřské škole, atypický autismus, školní zralost
Integrace žáků školního věku s atypickým autismem
Szkanderová, Ivana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Shrnutí: Práce pojednává o integrovaných žácích s poruchou autistického spektra (PAS), kterým byl diagnostikován atypický autismus, zároveň se zabývá jejich sociálními dovednostmi a schopnostmi tyto dovednosti iniciovat. První část se zabývá obecně teorií autismu, dále pak atypickým autismuem. Další kapitola této práce je věnována integrovanému vzdělávání, možnostem integrace a individuálnímu vzdělávacímu plánu, podle kterého se integrované děti s poruchou autistického spektra vzdělávají. Třetí kapitola se věnuje sociálním dovednostem obecně, současně se zabývá sociálními dovednostmi integrovaných dětí s poruchou autistického spektra. Poslední kapitola, věnovaná praktickému výzkumu s využitím metody případové studie, se zabývá sociálními dovednostmi chlapců s atypickým autismem a jejich využití v praxi. Cílem práce je shrnout a formulovat dostupné informace o sociálních dovednostech dětí s poruchou autistického spektra, kterým byl diagnostikován atypický autismus. Zároveň zjišťuje, zda tyto integrované děti s PAS dokážou samy sociální kontakt iniciovat.
Vzdělávání osob s poruchou autistického spektra v ČR
Žilincová, Hana ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním dětí s autismem. V teoretické části je rozdělena do deseti kapitol, kde představuje historii autismu, poruchy autistického spektra a diagnostiku poruch autistického spektra. Dále se zaměřuje na triádu problémových oblastí, které zahrnují komunikaci, sociální chování a představivost. Další kapitola se zabývá vzděláváním dětí s autismem. Poslední kapitola se skládá z metod vzdělávání dětí s autismem. V praktické části je představen výzkum, který byl proveden pomocí dotazníku. Dále jsou v této části uvedeny rozhovory s odborníky, zabývajícími se poruchami autistického spektra a rozhovory s pedagogickými asistenty.
Bariéry odstraňované a bariéry přetrvávající v procesu integrace u žáka s atypickým autismem v hlavním vzdělávacím proudu
DVOŘÁKOVÁ, Ester
Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě popsat a zjistit možné výhody a případná úskalí při integraci dítěte s a typickým autismem do hlavního vzdělávacího proudu. V praktické části bude dílčím cílem poskytnutí možného vhledu na situaci ze strany rodin intaktních žáků, kteří jsou ve třídě s integrovaným chlapcem, a zároveň bude poskytnut náhled na danou situaci spolužáky. Práce je koncipována do dvou částí a to teoretické a výzkumné. První segment má seznámit s teoretickým základem z oblasti integrace a autismu, a má vést k následnému porozumění druhého oddílu. Empirická část je zpracována ve formě kvalitativního výzkumu. Sběr dat se uskutečnil pomocí polostrukturovaného interview. V rámci kvalitativní analýzy dat bylo využito tematického kódování. Výzkumný segment zachycuje obraz integrovaného chlapce z pohledů intaktních spolužáků a jejich rodičů, třídní učitelky a asistentky. Dále matky integrovaného chlapce. Práce by mohla sloužit jako vzor pro rodiče, učitele či pedagogickou veřejnost, při zařazování dítěte s touto diagnózou do hlavního vzdělávacího proudu. Dále poslouží jako dílčí výzkum, který bude zařazen do dlouholeté případové studie, která se snaží poskytnout ucelený pohled na možný proces integrace během povinné školní docházky. Zmíněný průzkum by měl následně tvořit podklady k disertační práci. Z výzkumu vyplývá nepředvídatelnost daného procesu a tím i prognóza do budoucna, z důvodu přicházejících nečekaných změn, ale i vývoje postojů zainteresovaných osob. Výsledky studie poukazují na nejednotné názory k probíhajícímu procesu ze strany intaktních spolužáků, jejich rodičů, ale i paní učitelky a asistentky. Zároveň se matka a rodiče intaktních spolužáků shodují na nepřipravenosti "běžných" škol na integrační proces.
Role pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s PAS
Vomočilová, Zuzana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
(česky) Bakalářská práce se věnuje roli pomáhajících pracovníků při podpoře rodiny v rozvoji hry u dětí s poruchou autistického spektra. Zdůrazňuje důležitost hry pro správný vývoj každého jedince a problémy, které děti s PAS mohou mít při činnostech jako je hra. Také se zde uvádí, jak důležitá je profesionalita a kooperace všech pomáhajících pracovníků, aby péče o klienta i jeho rodinu byla komplexní. V praktické části jsou v první fázi výzkumu zmapovány role pomáhajících pracovníků, kteří se dostanou do kontaktu s dětmi s PAS. Cílem tohoto předvýzkumu bylo zjistit, kteří pracovníci se dostanou do kontaktu s hrou nejvíce. S těmito pracovníky byl veden rozhovor v druhé části výzkumu. Tato část je zaměřena detailněji na práci s dětmi a rodinami v oblasti hry. Zmiňuje důležitost individuální i skupinové hry, možnosti vzdělávání v oblasti hry. A také zásady jejího správného výběru.
Sourozenecké vztahy v rodině vychovávající dítě s poruchou autistického spektra
Rathousová, Linda ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Sourozenecké vztahy jsou prvním a nejdelším vrstevnickým kontaktem v našem životě, který se v průběhu věku sourozenců mění a je závislý na mnoha okolnostech. Zároveň se jedná o druhou nejsilnější emocionální vazbu hned po vazbě k rodičům. Jedna z okolností, která zásadně a trvale ovlivní sourozenecký vztah, je postižení jednoho ze sourozenců, kterým může být i porucha autistického spektra. Tato vývojová porucha zasahuje psychický vývoj jedince ve třech hlavních oblastech, tzv. autistické triádě - v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti, tedy zasáhne i jeho sourozenecký vztah. U sourozence dítěte s poruchou autistického spektra pak mohou být vyvolány pocity, jako je žárlivost, vina, strach, křivda, zlost, lítost, přílišná odpovědnost, stud či osamělost. Nejedná se jen o negativní emoce, ale sourozenec může být na dítě s poruchou autistického spektra i hrdý, může cítit lásku a sounáležitost a může mít potřebu ho ochraňovat. Učí se tak důležitým charakterovým vlastnostem jako je trpělivost či tolerance.
Komunikace dítěte s poruchou autistického spektra
Mokrá, Lucie ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Filippová, Eva (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké jevy se objevují v komunikaci dítěte s poruchou autistického spekta a jaké změny nastanou v jeho komunikačním projevu v průběhu jednoho roku, během něhož byl chlapec třikrát nahráván na videokameru. Metodou našeho výzkumu je tedy případová studie, v níž se zaměřujeme na analýzu komunikačních projevů jednoho chlapce, a to ve všech jazykových rovinách. V teoretické části jsou zahrnuty informace o etiologii a diferenciaci poruch autististického spektra, diagnostice, ale také o léčbě a symptomech, z nichž se věnujeme především narušené komunikační schopnosti. V praktické části je obsažena analýza nahrávek, kdy každá analýza zahrnuje krátké shrnutí zaznamenaných jevů. Komplexní porovnání je zahrnuto v závěru práce. Klíčová slova: poruchy autistického spektra, atypický autismus, komunikace, narušená komunikační schopnost ve verbální i neverbální rovině, případová studie
Vzdělávání osob s poruchou autistického spektra v ČR
Žilincová, Hana ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním dětí s autismem. V teoretické části je rozdělena do deseti kapitol, kde představuje historii autismu, poruchy autistického spektra a diagnostiku poruch autistického spektra. Dále se zaměřuje na triádu problémových oblastí, které zahrnují komunikaci, sociální chování a představivost. Další kapitola se zabývá vzděláváním dětí s autismem. Poslední kapitola se skládá z metod vzdělávání dětí s autismem. V praktické části je představen výzkum, který byl proveden pomocí dotazníku. Dále jsou v této části uvedeny rozhovory s odborníky, zabývajícími se poruchami autistického spektra a rozhovory s pedagogickými asistenty.
Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy
Mazurová, Michaela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce "Integrace chlapce s atypickým autismem do běžné mateřské školy" má za cíl prezentovat konkrétní proces integrace v běžné mateřské škole. Podává stručnou charakteristiku předškolního věku, vzdělávání v předškolním věku a postup integrace a podmínek s ní spojených. Teoretická část přináší pohled na vývoj dítěte v předškolním období, specifika předškolního vzdělávání a procesu integrace v České republice. Výzkumný projekt má za cíl zmapovat, jak integraci vnímají tři osoby, které se na integraci podílí. Jedná se o postoje matky chlapce, ředitelky školy a třídní učitelky, která tento školní rok chlapce vyučuje. Dále jsou zde uvedeny testy, které mají za cíl určit současnou školní zralost chlapce. K tomu byly využity diagnostické nástroje - Orientační grafický test školní zralosti (Jirásek, 1970), Pozorovací schéma k posuzování školní zralosti (Kondáš, 1984). Klíčová slova individuální integrace v mateřské škole, atypický autismus, školní zralost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.